Igår tog jag tag i en surdeg som jag även hade på min gamla att-göra-lista; sortera viktiga papper. Bland det tråkigaste jag vet. Annars hade det väl inte varit en konstant surdeg. Här är första sorteringen, ca 15 olika högar...

Och Rolle vill såklart gärna vara med. Kanske inte till så mycket hjälp, men lite sällskap i alla fall

Någon som har något tips på hur det kan bli roligare och smidigare, så att man slipper de konstanta högarna att viktiga papper? Problemet är att om jag stoppar undan dem i en låda eller ett skåp istället för att lägga dem i en hög på matbordet eller skrivbordet, så glömmer jag direkt bort att de finns. Och då uppstår saker som att räkningar glöms bort, saker som ska svaras på blir inte svarade på och andra saker som ska kollas upp faller mellan stolarna. Pappershögen består alltså oftast av papper som avser någon slags action, som ska göras senare...
Att göra,
Kommentera